söndag 22 augusti 2010

loppis, auktion och blått.....

Antar att dessa tilltalade mig för att de var blåa, och härligt rostiga då förstås.
Matchigt va !? ;)
Härliga loppisformar, gör sig bra i en glasburk :)
Pottskåpet ropade jag in på auktionen jag var på förra veckan, och det blev vitt!! SURPRISE!!


Loppisram, fick bli blå :)


Hej hallå!!
Har en förkärlek till blått i olika nyanser, den har funnits sen jag var liten. Kommer ihåg när jag skulle få välja tapet till mitt rum för första gången i mitt liv, tror jag var 4 år och det var en Big Deal vill jag lova!! Jag valde en blå tapet med stora mörkblå medaljonger, ja en riktig tant tapet på den tiden!! Men jag älskade den för den var ju BLÅ och härlig, tyckte jag!!

Numera nöjer jag mig med lite blå detaljer här och där, det gör mig glad på nåt sätt. Kanske är den blå medaljongtapeten som satt sina spår ;)!!.
                                       Ha det gott!!
                                  Kramar Madeleine

4 kommentarer:

  1. Jag instämmer, jag har oxå en förkärlek för det blåa. Kanske därför som jag gillar dina fiiiina bilder!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Åh vilka vackra bilder!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Så fina fynd du gjort - de där burkarna var så läckra!

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  4. Vilka charmiga burkar!
    Du kan fynda du.
    Ja, det blå bryter av så fint mot allt vitt.
    Min favoritblå är isblå...
    Kram Nina

    SvaraRadera